REGULAMIN
sklepu internetowego wydawnictwo-jaguar.pl
1. Sklep internetowy, działający pod adresem http://www.wydawnictwo-jaguar.pl, jest prowadzony przez Wydawnictwo Jaguar Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Mierosławskiego 11a, 01-527 Warszawa, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000627127, NIP: 525-26-68-438, REGON: 364962406, kapitał zakładowy/kapitał wpłacony: 110 000,00 zł, i zwany jest dalej „SPRZEDAWCĄ”.
2. SPRZEDAWCA podejmuje najwyższe starania, aby zasady i warunki sprzedaży poprzez stronę www.marginesy.com.pl kształtowały prawa i obowiązki konsumenta w sposób zgodny z dobrymi obyczajami z uwzględnieniem jego interesów.
3. Zamawiający w sklepie internetowym wydawnictwo-jaguar.pl zwany „KLIENTEM” powinien zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. W toku rejestracji na stronie wydawnictwo-jaguar.pl lub składania zamówienia KLIENT zostanie poproszony o zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu za pośrednictwem udostępnionej funkcjonalności tzw. checkbox.
§ 1. Realizacja zamówień, formy płatności i dostawy
1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci internetowej poprzez witrynę wydawnictwo-jaguar.pl, na której można składać zamówienia. Przedmiot zamówienia zwany jest też dalej PRODUKTEM. Katalog PRODUKTÓW znajduje się na stronie wydawnictwo-jaguar.pl i obejmuje m.in. książki oraz pliki elektroniczne e-book.
2. KLIENT składa zamówienie, dokonując wyboru PRODUKTÓW i umieszczając je w tzw. koszyku. KLIENT otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia wraz z numerem zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
3. KLIENT otrzymuje potwierdzenie wysłania zamówienia z magazynu SPRZEDAWCY prowadzonego przez firmę L&L Firma Dystrybucyjno-Wydawnicza Sp. z o.o, adres: Budowlanych 64F, 80-298 Gdańsk, na wybrany przez KLINETA adres e-mail.
4. KLIENT ma do wyboru różne formy dostawy wskazane szczegółowo w załączniku Warunki sprzedaży i dostawy.
5. Dostawa PRODUKTÓW odbywa się w sposób wybrany przez KLIENTA w zamówieniu, a jej koszty są określone w dokumencie Warunki sprzedaży i dostawy. Dostawa zamówionych PRODUKTÓW następuje za pośrednictwem podmiotu zawodowo trudniącego się doręczaniem przesyłek.
6. W wypadku realizacji zamówienia poprzez odbiór w paczkomacie, KLIENT powinien odebrać zakupione PRODUKTY we wskazanej w zamówieniu lokalizacji w terminie podanym w przesłanej informacji. W przypadku nieodebrania zamówienia SPRZEDAWCA składa oświadczenie o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na podany przez KLIENTA adres e-mail w terminie 14 dni. Sprzedawca zwróci KLIENTOWI równowartość ceny PRODUKTÓW wraz z zapłaconymi kosztami przesyłki na numer rachunku bankowego, z którego dokonano przelewu bądź na numer rachunku bankowego, którego dane KLIENT poda w korespondencji.
7. Formy płatności oraz sposób ich dokonania są zależne od sposobu wybranego przez KLINETA. SPRZEDACA przyjmuje zapłatę za zamówiony PRODUKT tylko w formie przedpłaty. Szczegółowe dane dostępne są tutaj: Warunki sprzedaży i dostawy. Płatności za zamówienie mogą być realizowane przelewem elektronicznym, przelewem bankowym, kartą płatniczą lub za pośrednictwem innych funkcjonalności udostępnianych na stronie wydawnictwo-jaguar.pl.
8. Do każdego zamówienia jest wystawiana faktura, która jest doręczana KLIENTOWI drogą elektroniczną z pośrednictwem poczty e-mail na wskazany w zamówieniu adres e-mail.
9. Organizowana przez SPRZEDAWCĘ na stronie wydawnictwo-jaguar.pl sprzedaż promocyjna obejmuje ograniczoną ilość PRODUKTÓW i trwa przez określony czas. W związku z tym zamówienia na PRODUKTY w promocji są realizowane według kolejności wpływania zamówień do momentu wyczerpania się zapasu lub zakończenia promocji.
10. SPRZEDAWCA nie realizuje zamówień z zagranicy.
§ 2. Modyfikacje w zamówieniu
1. Po ostatecznym zatwierdzeniu i opłacenia zamówienia przez KLIENTA, KLIENT nie jest uprawniony do samodzielnej jego modyfikacji. Wszelka korespondencja w sprawie ewentualnych zmian czy anulacji opłaconego zamówienia powinna się odbywać przez pisemne zgłoszenie na adres sklep@wydawnictwo-jaguar.pl.
§ 3. Ceny
1. Ceny PRODUKTÓW są podawane w polskich złotych i są cenami brutto. Ceny zamieszczone przy oferowanych PRODUKTACH nie zawierają informacji na temat kosztów przesyłki, ponieważ informacja na temat całkowitej wartości zamówienia jest prezentowana w sposób WYRAŹNY I JEDNOZNACZNY po wybraniu przez KLIENTA formy dostawy i płatności. Przed zatwierdzeniem zamówienia KLIENT może samodzielnie sprawdzić koszt dostawy na stronie Warunki sprzedaży i dostawy.
2. SPRZEDAWCA nie stosuje domyślnych opcji z ukrytymi płatnościami.
3. Ceny PRODUKTÓW podane w sklepie internetowym wydawnictwo-jaguar.pl są ważne tylko w ofercie internetowej. Ceny podane w sklepie internetowym nie podlegają łączeniu z promocjami i rabatami dostępnymi w innych kanałach dystrybucji prowadzonych przez SPRZEDAWCĘ.
§ 4. Termin realizacji zamówień
1. Podstawowy termin wysyłki zakupionych PRODUKTÓW wynosi od jednego do pięciu dni roboczych, tj. dni od poniedziałku do piątku, liczonych od daty złożenia zamówienia.
2. Rzeczywisty termin dostawy uzależniony jest od wybranego sposobu realizacji zamówienia i podany jest na stronie Warunki sprzedaży i dostawy.
3. Ze względów logistycznych zamówienie złożone do godziny 13.00 dnia roboczego traktowane jest jako złożone w danym dniu. W przypadku złożenia zamówienia po godzinie 13.00 albo w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny zamówienie jest rejestrowane jako złożone najbliższego następnego dnia roboczego. Zamówienie do realizacji (kompletacji) zostaje przekazane po otrzymaniu zapłaty.
4. Zapłata z złożone zamówienie opłacane zwykłym przelewem bankowym powinna nastąpić w ciągu 14 dni od daty zamówienia. W przypadku baraku zapłaty SPRZEDAWCA składa oświadczenie o odstąpieniu od umowy i anulowanie złożonego zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail).
5. W przypadku PRODUKTÓW z działu „Zapowiedzi” realizacja zamówień może się odbywać dopiero w momencie pojawienia się towarów w magazynie SPRZEDWACY.
§ 5. Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827) KLIENT, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Jeżeli jednak KLIENT wybrał sposób dostarczenia PRODUKTU inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez SPRZEDAWCĘ, SPRZEDAWCA nie jest zobowiązany do zwrotu KLIENTOWI poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia objęcia PRODUKTU w posiadanie przez KLIENTA lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy KLIENT powinien poinformować SPRZEDAWCĘ o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. KLIENT powinien poinformować SPRZEDAWCĘ drogą mailową na adres sklep@wydawnictwo-jaguar.pl.
4. Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich PRODUKTÓW objętych zamówieniem albo ich części.
5. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
6. SPRZEDAWCA zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, wysyłając oświadczenie na adres e-mail: sklep@wydawnictwo-jaguar.pl. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być również wysłane tradycyjną drogą pocztową na adres: Wydawnictwo Jaguar Sp. z o.o., ul. Mierosławskiego 11a, 01-527 Warszawa z sugerowanym dopiskiem „odstąpienie od umowy”. SPRZEDAWCA za pośrednictwem korespondencji email niezwłocznie przesyła KLIENTOWI potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7. W przypadku odstąpienia od umowy w opisanym wyżej trybie umowę uważa się za niezawartą.
8. SPRZEDAWCA niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia KLIENTA o odstąpieniu od umowy oraz towaru, zwraca KLIENTOWI wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do KLIENTA. SPRZEDAWCA może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od KLIENTA do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez KLIENTA dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. KLIENT pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy tytułem odstąpienia od umowy, tj. koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania.
10. SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył KLIENT. W przypadku, gdy KLIENT za PRODUKT dokonał zapłaty przy użyciu karty kredytowej lub innej różnej od przelewu bankowego, powinien wyrazić zgodę na zwrot środków w razie odstąpienia od umowy na rachunek bankowy podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
11. KLIENT ma obowiązek zwrócić przesyłką PRODUKT SPRZEDAWCY lub przekazać ją osobie upoważnionej przez SPRZEDAWCĘ. Adresem zwrotu przesyłki jest magazyn SPRZEDAWCY, zatem przesyłki zwrotne prosimy adresować do L&L Firma Dystrybucyjno-Wydawnicza Sp. z o. Adres: ul. Budowlanych 64F, 80-298 Gdańsk z dopiskiem „sklep internetowy JAGUAR”.
12. KLIENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości PRODUKTU będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania PRODUKTU.
13. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje KLIENTOWI, w przypadku gdy przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 6. Reklamacje wad PRODUKTÓW
1. SPRZEDAWCA przestrzega obowiązku dostarczania PRODUKTÓW bez wad.
2. W przypadku, gdy PRODUKT ma wadę, podstawą prawną rozpatrywania reklamacji są przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U.2014, poz. 121) w tym m.in. art. 556–576.
3. KLIENT ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli towar konsumpcyjny jest wadliwy. Rozróżnia się dwa rodzaje wad: fizyczną i prawną.
Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz (I) nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć, (II) nie ma właściwości, o których KLIENT został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę, (III) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę, (IV) została wydana kupującemu w stanie niezupełnym.
Z kolei wada prawna może polegać na tym, że kupiony przez KLIENTA towar (I) jest własnością osoby trzeciej, (II) jest obciążony prawem osoby trzeciej albo (III) cechuje się ograniczeniami w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
4. W sytuacji wystąpienia wady KLIENT może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:
a) wymiany towaru na nowy;
b) naprawy towaru;
c) obniżenia ceny;
d) odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
5. Wybór żądania zależy od KLIENTA. SPRZEDAWCA może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale może się to odbyć z uwzględnieniem następujących okoliczności:
a) łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
b) charakter wady – istotna czy nieistotna;
c) to, czy towar był wcześniej reklamowany.
6. Jeśli KLIENT żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, SPRZEDAWCA może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez KLIENTA:
a) byłaby niemożliwa do zrealizowania dla SPRZEDAWCY
albo
b) w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów.
7. SPRZEDAWCA może zaproponować inne rozwiązanie. Niezależnie od powyższego, w tej sytuacji KLIENT może zmienić swój wybór i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową w inny sposób, tj. obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
8. SPRZEDAWCA musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie, który trwa nie dłużej niż 14 dni kalendarzowych. Jeśli SPRZEDAWCA nie dochowa tego terminu, KLIENT może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności SPRZEDAWCY i upływu wyznaczonego terminu KLIENT jest uprawniony do odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny.
9. SPRZEDAWCA odpowiada wobec KLIENTA za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania. Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. W takiej sytuacji to sprzedawca musi udowodnić, że wada powstała z winy KLIENTA. W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, tj. pomiędzy dwunastym a dwudziestym czwartym miesiącem od wydania towaru, KLIENT powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu.
10. Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić to pisemnie. Należy opisać zauważoną wadę i określić swoje żądania przewidziane w ramach rękojmi. Pismo reklamacyjne KLIENT może przekazać SPRZEDAWCY bezpośrednio (za potwierdzeniem na osobnej kopii) lub wysłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub na adres e-mail sklep@wydawnictwo-jaguar.pl.
11. Jeżeli żądanie złożone przez KLIENTA przy reklamacji dotyczy:
a) naprawy towaru,
b) wymiany towaru na nowy,
c) obniżenia ceny towaru,
to na SPRZEDAWCY spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna.
12. Reklamowane PRODUKTY należy odesłać wraz z informacją o przyczynie reklamacji na adres L&L Firma Dystrybucyjno-Wydawnicza Sp. z o.o z dopiskiem „sklep internetowy JAGUAR, adres: Budowlanych 64F, 80-298 Gdańsk z dopiskiem „reklamacja”.
13. KLIENT w związku ze składaną reklamacją może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści z tych nakładów.
§ 7. Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo Jaguar Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Mierosławskiego 11a, 01-527 Warszawa, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000627127, NIP: 525-26-68-438, REGON: 364962406, kapitał zakładowy/kapitał wpłacony: 110 000,00 zł.
2. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim. Zgodnie z powyższą ustawą KLIENT sklepu internetowego wydawnictwo-jaguar.pl ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, ich modyfikowania oraz żądania ich usunięcia.
3. W trakcie składania zamówienia lub rejestracji na stronie wydawnictwo-jaguar.pl KLIENT podaje następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres fizyczny do doręczeń PRODUKTÓW, adres e-mail, numer telefonu komórkowego. Dane te mogą być przetwarzane przez SPRZEDAWCĘ tylko w celu realizacji zamówienia KLIENTA, w tym m.in. informowania KLIENTA o statusie zamówienia albo uzyskania opinii KLIENTA co do jego satysfakcji ze zrealizowanego zamówienia.
4. W przypadku realizacji prawa odstąpienia od umowy KLIENT może podać numer rachunku bankowego do zwrotu środków.
5. KLIENT w osobnym oświadczeniu dostępnym na stronie internetowej wydawnictwo-jaguar.pl może wyrazić zgodę na przetwarzanie tych danych w innych celach niż związane z realizacją zamówienia, w tym marketingowych albo przesyłania wiadomości newsletter SPRZEDAWCY.
6. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują się na stronie internetowej księgarni www.wydawnictwo-jaguar.pl poświęconej polityce prywatności Polityka prywatności.
§ 8. Warunki świadczenia usług elektronicznych za pośrednictwem www.wydawnictwo-jaguar.pl
1. Strona internetowa www.wydawnictwo-jaguar.pl (zwana dalej również „strona www”) jest administrowana i redagowana przez Wydawnictwo Jaguar Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Mierosławskiego 11a, 01-527 Warszawa, wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000627127, NIP: 525-26-68-438, REGON: 364962406, kapitał zakładowy/kapitał wpłacony: 110 000,00 zł i zwany dalej również ADMINISTARTOREM.
2. Strona www służy nabywaniu przez KLIENTÓW towarów znajdujących się w ofercie SPRZEDAWCY.
3. KLIENT zobowiązany jest do poszanowania praw autorskich do materiałów znajdujących się na stronie www zgodnie z postanowieniami przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
4. Dostęp do niektórych funkcjonalności strony www wymaga uprzedniego zarejestrowania i każdorazowego logowania.
5. Korzystanie z funkcjonalności strony www jest dobrowolne.
6. Rejestracja na stronie www jest bezpłatna.
7. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez KLIENTA na stronie www treści sprzecznych z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej czy też propagujących przemoc, uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe oraz naruszających zasady netykiety.
8. Składanie zamówień przez stronę www jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta KLIENT, następujących minimalnych wymagań technicznych: a) Internet Explorer w wersji 9.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies, lub b) Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies, lub c) Google Chrome w wersji 21.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies, d) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu 1280 x 720 pikseli.
9. Sprzedawca wykorzystuje pliki typu cookies w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z witryny wydawnictwo-jaguar.pl przez Klienta, umożliwiających:
a) zapamiętanie danych logowania Klienta oraz innych danych z nim związanych,
b) utrzymania sesji Klienta,
c) dostosowania witryny marginesy.com.pl do potrzeb Klientów,
d) zapewnienie stabilnego i bezpiecznego funkcjonowania sklepu internetowego,
e) tworzenia statystyk oglądalności podstron witryny wydawnictwo-jaguar.pl.
10. Sklep internetowy www.wydawnictwo-jaguar.pl używa plików cookies w celu zabezpieczenia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu obsługi Klientów. KLIENT może w każdej chwili samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies – określić warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do swojego urządzenia za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje dotyczące zakresu używania plików cookies znajduje się tutaj: Polityka prywatności.
11. Reklamacje dotyczące funkcjonowania strony www, komentarzy lub zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego Regulaminu powinny być zgłaszane pocztą elektroniczną na adres: sklep@wydawnictwo-jaguar.pl.
12. Administrator będzie rozpatrywać reklamacje, które zostały nadesłane drogą elektroniczną lub listowną. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji na adres składającego reklamację wskazany w reklamacji.
13. Każdej ze Stron przysługuje prawo rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, o której mowa w niniejszym Regulaminie z zachowaniem czternastodniowego okresu wypowiedzenia. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy składane jest w formie elektronicznej (e-mail). KLIENT składa takie oświadczenie na adres sklep@wydawnictwo-jaguar.pl. SPRZEDAWCA składa oświadczenie o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na adres e-mail KLIENTA. Realizacja zamówień PRODUKTÓW złożonych do chwili rozwiązania umowy podlega postanowieniom niniejszego Regulaminu.
§ 9. Zmiany regulaminu
1. W przypadku wprowadzania zmian do Regulaminu, KLIENCI będą o nich informowani za pośrednictwem strony internetowej wydawnictwo-jaguar.pl.
Regulamin z dnia 15 lutego 2021 r.